söndag 13 november 2011

En grå novembersöndag...vad gör man då? Jo, rensar stuprännorna från nedfallna löv och krattar upp de sista löven från träden runt vårt hus.
Och för att pigga upp mig lite blev det en löprunda i fuktig, frisk skogsluft. Härligt! Favoritmusiken i öronen när jag springer just nu låter så här:
Coldplay, Paradise.

I kväll blir det några avsnitt av mitt nya favoritprogram;
Mad Men.

Helgerna går alldeles för fort, redan måndag igen i morgon.
Och jag får ta ett djupt andetag och ta tag i denna veckan också...
Jag har trivts på mitt jobb i många år, att arbeta som förskollärare är fantastiskt roligt och omväxlande. Men på sista tiden har besparingar och ökning av antalet barn i grupperna gjort att ansvaret man har många gånger känns övermäktigt, och stressen och pressen både på oss pedagoger och barnen i förskolan är på tok för hög. Undrar ibland hur länge jag kommer att orka med den arbetsbelastning vi har nu....???

2 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Vi har haft gårdsstädning idag och också krattat löv, men sådär vitt har det inte varit här...
Tråkigt att höra att besparingar gör att arbetssituationen blir sämre.

Rajson sa...

Är ganska less på det eviga grå!
Kan tänka mig att det bara blir tuffare o tuffare hos er. Ont om pengar överallt, ingenting blir bättre.Tyvärr tror jag att våra barn är den första generationen på länge som kanske inte får det bättre än sina föräldrar!?
Ha det gott och vi hoppas på sol!