söndag 11 september 2011

Veckans Fönster

-MASKINELLT-Förra veckan fick jag veta att Veckans Fönster pågår hela veckan, va bra! Speciellt den här veckans tema som var klurigt och behövde funderas på ett tag.

Här kommer i alla fall mitt bidrag, båtar är väl maskiner och de har ju fönster, likväl som husen där bakom....eller hur?

Bilden är tagen förra hösten i Port Grimauld på Rivieran, en nybyggd stad i ett före detta träskområde. En stad med kanaler istället för bilgator, lyxiga sommarhus och ännu lyxigare båtar framför husen. Det var -trots det konstgjorda och vräkiga- vackert, rofyllt och lugnt här.

Nu ska jag se på film, tittar runt hos er andra fönsterfotografer i morgon!

7 kommentarer:

Pumita sa...

En båt skulle jag inte vilja ha men gärna den utsikten. Ser himla mysigt ut!

Anna tassar in.. sa...

Oj himmel tänk att bo så..och ha sin båt just utanför..det vore nåt det..härligt härligt..

Pysselfarmor sa...

absolut maskinellt fönster...jo jag tänka mig att bo sådär, men utan båt då... ;-))

Mona sa...

Om man bortser från båtarna ser det riktigt mysigt ut. Men båtarna är alldeles för vräkiga för min smak. Tänk om det hade legat några vackra träbåtar där i stället.

Ninni sa...

Huset med det läget skulle jag inte tacka nej till men jag tog hellre en liten träbåt istället för den stora plastbåten ;) Vad mysigt det ser ut! Och helt klart maskinellt!
Ang. min bild...Brasilia har nyligen firat 50-årsdag. Dessförinnan var Rio de Janeiro huvudstad i Brasilien.
Må så gott!

Susanne sa...

Jo, det är fint med sjönära läge, men jag avstår nog från sådan utsikt vid min bostad. Jag är pessimist vad gäller klimatförändringar och den ökning av havsnivån som sker. Båten skulle jag däremot kunna tänka mig att bo på.

Men visst är det vackert. :)

bokhyllan sa...

Oj, en hel del fönster på denna bild. Snyggt fotat.

Kram till dig.