fredag 23 april 2010

Fredagsfärg

BLÅ, GRÖN och VITVeckans FREDAGSFÄRGER förknippar jag direkt med hav, himmel och jord. Som här, blå himmel, gröna växter, vita molntussar och vita måsar. Bilden är tagen i Gibraltar, med Afrikas berg där borta i horisonten. Titta in här så får du se fler fotobidrag till dessa färger!

Så skönt att det är fredag!
Jag jobbade sent idag, kommer hem och upptäcker att vi inte har något vatten...! Ett ledningsrör har sprungit läck längre ner på vägen, och vi plus övriga hus som ligger bortom denna är utan vatten. Som tur är fixades det ganska snabbt, så nu i kväll har vi fått vattnet tillbaka. Men oj så beroende man är av att ha vatten i kranen...
Inga barn var hemma i kväll, och inget vatten i kranen. Vad gör man då? Jo, äter ute förstås. Vi åt på lilla restaurangen i byn, plankstek med oxfilé, hemmagjord parfait med bär, gott vin och kaffe på det.
Mums!
Lite sol och vårvärme vore fint till helgen.
Nu vill jag inte ha mera kyla, snö eller hagel, tack.
(Jo, jag vet, fotot ovan har jag visat förut.... fast det var längesen....och inte i detta sammanhang.... och det passar ju så bra idag... och jag gillar den bilden....så därför den får vara med igen!)

7 kommentarer:

Pialotta sa...

Jag har inte sett det fotot så för mig är det en nyhet;) Väldigt vackert och passande:)
Det är verkligen ingen höjdare att va utan vatten.. beroende, javisst. Vi har det bra som har rent vatten i kranarna. Men inget ont som inte har något gott med sig.. vilken fest ni fick:)
Ha de gott/P-L

Anonym sa...

Mmm vilken underbar utsikt!
Ha en fin helg.
Helena

LissenTo sa...

Vilken vacker utsikt, blir ressugen.

Mysigt att äta på restaurang och skönt att det fixade sig med vattnet så snabbt.
Trevlig helg önskar Lissen

Della sa...

Bilden är väl värd att visas flera gånger. Riktigt härlig.

Pumita sa...

Fantastisk vy!

Du fick som du ville. :) Igår var det - iaf hos mig - helt underbart väder... vill inte komma in alls.

Marie sa...

Underbar bild, och underbara värld. Skal om några dagar vända blicken mot södra delen av Europa och hoppas på många natursköna ögonblick. Vilket bra alternativ ni fann, när vattnet inte var på plats. Stor kram

Miss Marie sa...

Väl värd att visas igen! Underbar bild! :)

Härligt med middag ute, kanske kan bli läcka i rören fler gånger? :)