onsdag 31 mars 2010

Ordlös Onsdag

-PÅSK- Målade ägg, det hör väl påsken till? När mina barn var små målade vi alltid ägg på påskafton, liksom jag gjorde i min barndom. De här vackra handmålade äggen fanns att köpa i den mysiga affären Manufaktura i Prag. Jag ångrar att jag inte köpte med mig några, men jag var rädd att de skulle gå sönder i väskan på flyget hem. Fler PÅSK bilder ser du HÄR!

Det har varit en intensiv arbetsvecka igen, så det ska verkligen bli skönt att få ledigt i fyra dagar nu över påsk. De båda äldsta barnen med respektive kommer att vara hemma några dagar i helgen. Att ha hela familjen samlad, det ska bli mysigt!

Hoppas det blir några fina dagar med sol i helgen. Idag har det mest regnat. Men det har varit ett mjukt, lätt vårregn. Jag gick en liten promenad i skogen här nedanför vårt hus i kväll, plockade lite ris (som jag sen satte fjädrar i) och njöt av den milda, bara lätt kyliga vårluften.

Nu är det vår!!!
...och jag har börjat springa igen! Å, det är så härligt, jag njuter av det och blir fylld av ett lyckorus! Nu har snön försvunnit så pass att man kan springa utan att riskera att halka på snö och isfläckar, dessutom är det ju ljust ända till framemot åtta-tiden på kvällen.

5 kommentarer:

mimmi sa...

Oj så gott .. det såg så gott och fint ut att man inte kan undvika att bli sugen på detta goda :)
Och så roligt att få se lite från andra ställen :)

Misswhatsit sa...

Där var det sannerligen påskgodis . Både vackert och frestande.:)
Ha en trevlig Påsk!

Tuvstarr sa...

Jag önskar dig en riktigt Glad Påsk med hela familjen.
Vi ska till några vänner på lördag, det blir säkert roligt.
Ha det bra.

Susanne sa...

Tänkte innan jag läste texten att de här äggen verkar vara från Prag. Var där över påsk för två år sedan och såg sådana här vackra målade ägg på Staromeske (minns ej stavningen och är för trött för att leta reda på den nu) torg. Jag köpte inte heller med mig några hem, med samma tanke som du, att de skulle gå sönder.

Pumita sa...

Åh, den affären missade jag! Jag är inte så mycket för shopping men den hade jag gärna strosat runt i. :)