tisdag 5 januari 2010

Jobba en dag och så vara ledig igen det är inte dumt det. Jag har varit en tur in till närmsta stad idag på förmiddagen och tittat lite på rean. Hittade en blus som jag köpte för halva priset, och så en klänning som jag provade och blev jättekär i...vårig och fin...och förstås inte på rea utan en vårnyhet. Så den hänger kvar i affären.

Det är så mycket annat att köpa inför flytten, så jag får väl lov att prioritera lite. Vi har nämligen upptäckt att våra kastruller inte fungerar på den nya spisen, inte heller min nästan nya och alldeles jättebra stekpanna, en Jamie Oliver-panna fungerar. Suck! Vi har nämligen en induktionshäll i nya huset, ekonomiskt och bra när man väl köpt kokkärl som fungerar till.....

Ute snöar det för fullt just nu. Och kallt är det, brr.
Visst är det vackert med en vit vinter, men det är ju så himla kallt! Jag fryser hela tiden, den här årstiden passar inte mej...

Vi hade fint besök hos oss häromdagen.
Mycket goda rönnbär att kalasa på gräsmattan utanför vårt hus.
Det är inte bara fåglarna som gillar dessa bär.

2 kommentarer:

Rajson sa...

Fin diciplin du har på dina fåglar som sitter så fint på parad!
Ingen snö än här uppe men bittert kallt. Går inte att vara ute!

Marie sa...

Kallt är det, mycket mycket...och nu vill jag har värme, eller i alla fall varmare.

Kul med ett reafynd mitt i allt det kalla, och en vårlig klänning hade lockat...med dröm om barfota dagar i gräset. Kram