onsdag 18 november 2009

-SPEGELVÄND- Idag har det varit mörkt hela dagen.
Grått, grått, grått, och så ett evinnerligt regnande, ända sen i natt.
Därför behövs lite ljusa sommarminnen att bli glad av. Den här båten kan man se båda rätvänd och SPEGELVÄND, som är temat för veckans Ordlösa Onsdagsbild.
Bilden är tagen en ljum sommarkväll i den danska lilla staden Vordingsborg på Jylland.

Fler bilder ser du hos Akson.

Hittills har november månad verkligen visat sig från sin mörkaste och gråaste sida...Tungt, tycker jag. Mörkt när man går till jobbet, mörkt när man kommer hem.
Men igår slutade jag tidigt, och passade på att ge mig ut på en springrunda i skogen, eftersom det faktiskt också höll upp med regnandet en stund. Bara liite regnstänk, det får man vara glad över!
Å, det är en sån härlig känsla att springa i den mjuka, fuktiga skogsluften. Efteråt bli jag full av ny energi, som i går resulterade i marängbak. Jättemaffiga och goda chokladmaränger (jag valde chokald med hackade pistagenötter) blev det, ur Leilas kokbok A Piece of Cake.
Idag åt vi god fiskgryta, titta in på Ninnis Goda om du vill ha recept på en snabb och lättlagad vardagsfiskrätt!

5 kommentarer:

Lasseivomma sa...

En fin bild på en ganska ful båt tycker jag. Och jag håller med, en bild på sommar lättar upp, åtminstånde tillfälligt, en stor chokladmaräng tror jag också skulle hjälpa.

Rajson sa...

Håller med dig, vi måste plocka fram alla sommarminnen vi kan nu!
Tur att vi har alla dessa fina bilder!
Ha det gott!
(Snart vänder det!)

Misswhatsit sa...

Vilken vacker bild. Jag tycker den förmedlar en känsla av harmoni

Gunsside sa...

Så vakkert bilde, av en vakker årstid ;))

Maria Berg sa...

Härligt at du var ute och rörde på dig för att sedan utan dåligt samvete äta det där verkligen läckra marängerna - jag vill också ha några kan du posta några hit...hihihi

/MB