fredag 31 juli 2009

VECKANS FÖNSTER


Ett ÖPPET fönster från Chania, Kreta.
Fönstret sitter på resturang Ela i gamla stan.

Ela är en mycket trevlig resturang, inrymd i en gammal fabriksbyggnad som saknar tak. Man sitter på kvällen under stjärnhimlen, och äter mycket gott till levande musik. En av de mysigaste restaurangerna jag varit på.
Rekommenderar ett besök om ni kommer till Chania någon gång!


Här kan du läsa mer om denna resturang, TAVERNA ELA.

Veckans Fönster är ett fototema hos Susanne.

13 kommentarer:

christina sa...

Vad mysigt det ser ut. Var i Platanias för 2 år sedan. Där var många härliga restauranger.

/christina

Anna tassar in.. sa...

Åh men du ..där har jag varit..underbart..himmel vad jag längtar dit nu då..

Tuvstarr sa...

Åh, så mysigt det ser ut! Och trappan är ju så jättevacker. Jag gillar denna varma färgarna i bilderna. Det måste verkligen vara skönt att sitta där i en sommarkväll.

Hedwig sa...

Ja där nere kan man verkligen göra det mysigt på restauranger och tavernor.

hundenstina sa...

Så vackra bilder ...
God mat och sitta under bar himmel och njuta av alla stjärnorna...
Vad kan man mer begära?

Cecilia Artista sa...

Oj oj - där skulle man sitta i kväll! Ser såå mysigt ut! Jag har varit på vackra Kreta men inte i Chania. Trevliga bilder du bjuder på!

Susanne sa...

Kreta har jag aldrig besökt, men skulle vilja. Och om jag kommer dit ska jag definitivt besöka den här restaurangen du visar bilder på. Det ser ju ut att vara hur trevligt som helst, med levande musik och öppen stämning.

Bitten sa...

Verkar vara ett härligt ställe. Nu blir jag sugen på att åka dit.

Marie sa...

Vilket vackert fönster, och så ett stort tack för dina tips om Lefkas. Är en stor greklandsvän, och det blir nog 12.e gången som jag åker iväg. Kreta har jag varit på två gånger, men aldrig Chania. Kram och hoppas du får en skön helg, och att solen är där, och tar bort alla regntunga skyar.

Ninni sa...

Vad mysigt det ser ut! En kväll där skulle inte vara så tokigt!Chania har har jag aldrig besökt de gånger jag varit till Kreta. Tack för tipset!
Ha en skön helg!
Kram Ninni

Jah Hollis sa...

Snygg bild med restaurangmiljön därinne. Säkert trevligt att sitta där när solen sjunkit något och dagshettan är över.

annette sa...

Vet Du att jag var där för två år sedan, ett underbart ställe att äta på, både bra och god mat sedan själva atmosfären som var underbar, mkt trevligt återseende för min del, tack för det!

annette

vivan sa...

Oh, jag känner väl igen den restaurangen....så god mat och såååå mysig...längtar tillbaka dit!
Var du på toan när du var där???
2000 fick jag gå en bra bit genom kök och prång ...ha,ha....!
Härligt fönster!
Kramen!