tisdag 21 juli 2009

Tisdagstema

FORDON
är Tisdagstemat idag.
Och då måste jag ju vara med och visa de här fordonen!
När vi var i Vordingsborg, Danmark förra veckan hamnade vi mitt i ett veteranbilsrally, och fick se en massa fina gamla bilar. Bland annat de här små lustiga fordonen, BMW Isetta från slutet på 50- 0ch början på 60-talet. (Den gula och den röd-vita bilen bakom) Jag har inte för vana att posera på bild här på bloggen, men jag gör ett undantag idag för jag vill visa hur små de här bilarna var. (Jag är 156 cm lång...)
Visst är de fina?!? (Och jag fuskar lite idag, för det är förstås inte jag utan min man som tagit den översta bilden...)
Fler fordon ser du HÄR!

8 kommentarer:

Ulrica sa...

Verkligen fina... perfekt pendlingsbil till bussen:)

AKO sa...

De är nästan som en påse med färgglada karameller! :) Skulle dock inte vilja vara med om en krock i dem...

mats sa...

Visst är det kul att vi valde samma biltyp - och poserande!

Men de är ju oemotståndliga.

Ninni sa...

De är så söta! Allra helst den röda! En sån skulle jag kunna tänka mig.
Vilka fina bilder från Danmark och Mön!
Må så gott!
Kram Ninni

Emmaklara sa...

Wow, coola :P

Miss Marie sa...

vilka små sötingar! en sån skulle vara perfekt här i München! :)

Marie sa...

Underbart söta bilar, praktiskt när de är små, tänk så lätt att parkera, och du hittar säkert alltid en plats. Kram

hugan sa...

Ahlgrens bilar?! Sannerligen fina bilar, det märket är elegant än idag... ;)