söndag 7 juni 2009

Alla barnen med flickvänner har varit hemma i helgen, och det är så härligt att ha alla samlade!
I går var vi och gratulerade pappa/morfar som fyllde år, blev bjudna på kaffe, kakor och den godaste prinsesstårtan som finns. Min mamma är proffs på att baka himmelskt goda kakor och bullar och så den allra godaste äkta prinsesstårta som finns tror jag!
Idag har vi varit i en liten stad vid kusten och sett på vackra uppklädda unga kvinnor och män, på väg till studentbal. Mellansonens flickvän tar studenten nästa vecka, idag var det studentbal, och sonen var med som kavaljer.
Åh, de var så fina!

Hemma igen på kvällen cyklade vi ner till vallokalen och röstade i EU-valet.
Först tänkte jag inte rösta, kände att jag inte var tillräckligt insatt för att veta vad jag skulle rösta på. Men jag ändrade mig, läste på lite och beslöt att lägga min röst ändå.
Det känns bra.

5 kommentarer:

Frida sa...

Vad fina de är!!!

Malin sa...

Jag röstade oxå, kan inte påstå att det var ngn trängsel där!

Kram!

Tuvstarr sa...

De ser ju jättefina ut. Vilken vacker klänning hon har och din son med kostym och passande fluga - så söt! Förstår att du är stolt :-)

Ninni sa...

Jag förstår att det är härligt att ha dem samlade. Det längtar jag också efter!
Vad fina de är, sonen med flickvän. Studentbal fanns inte på min tid så lång klänning har jag aldrig burit...men den dagen kanske kommer.
Må så gott!

Rajson sa...

Visst blir man glad av alla fina studenter.Här hos oss är det dags på onsdag.Yngsta kusinen går ut, ska bli kul att fira honom.tyvärr lovas det uruselt väder inför studentbalen. Tänker på alla flickor som investerat en förmögenhet i frisyrer och klänningar!
Tog mig oclså i kragen och röstade.Allt för att extrempartierna på högerkanten inte skulle slå genom.