onsdag 1 april 2009

MÅNADSBILDEN Mars 2009

Månadsbilden för mars ser inte mycket annorlunda ut än januari och februari faktiskt.
Jo, det finns inga isflak kvar i ån, och ett lite annorlunda ljus är det. Jag tog bilden i går eftermiddag. Solen hade precis försvunnit bakom några tunna moln, molnen växte till och snart var det helt mulet efter en annars solig dag.
Hos Camilla ser du fler Månadbilder!

Jag var ute och promenerade i går eftermiddag, och hittade ett annat vårtecken:
Idag skiner solen från en knallblå himmel, och det är varmt i luften.
Äntligen!
Jag är hemma en kort stund, ska snart tillbaka till jobbet igen på möte. Jag hinner sitta i solen på altanen en stund och koppla av med en kopp kaffe, härligt!

4 kommentarer:

Marie sa...

Det är roligt att se hur naturen skiftar med årstiderna. Jag startade i februari, men kör i alla fall och tänkte lägga upp alla när ett år har gått. Fina bilder du visar. Viden är fantastiskt vacker och gullig. Må så gott :-)

Ninni sa...

Nej så stor skillnad är det inte hos dig heller. Solen gör nog mycket till i januaribilden lyser den så gyllene på gräset. Det blir ett så varmt sken. men till nästa månadsskifte har det nog hänt en hel del.
Må så gott!

Malin sa...

Jag gillar bilden med videkissarna,det är vår!

Kika in hos mig så får du se vad jag såg mitt på stan idag.

Kram

Pumita sa...

Jo, men lite grönare är det väl. Vill gärna tro det. :)