söndag 26 april 2009

FOTOTRISS

STEN
Stenar i vattnet på Lefkas, Grekland.
Jag har tagit bilden ovanför vattenytan.
Och jaa, det är vatten ovanpå, vattnet var verkligen klart som kristall här!

Stora mäktiga stenar i ring vid Kåseberga i Skåne, Ales stenar.
Jag var här en dag i somras, och det var nästan en magisk stämning här uppe. Himlen var grå, regnet hängde i luften, havet mörkt grå-blått där nedanför branten.

Och till sist en trött, varm och uttråkad son mitt bland stenar och ruiner i
Knossos, Kreta.
Intressant plats, men det var proppfullt med turister och över 30 grader varmt...
Här ser du fler bidrag på fototrisstemat STEN.

9 kommentarer:

petralin sa...

Mmm... härliga stenar, ressugen blir man verkligen!

Rajson sa...

Det är inte många som orkar bry sig om stenar i den värmen. Förstår sonens trötta min.
Alestenar är spännande.Gillar det fotot, lite ovanlig vinkel!
Ha det gott!

Marie sa...

Å så mycket fina stenar. Nu blir jag också ressugen :-) Förstår sonen, varmt kan ibland vara jobbigt och stenar i den åldern kanske inte är det allra mest spännande. Ha en fin kväll.

jeanette sa...

Mina stenar är också från Grekland ovan ytan.Gillar den sista med en trött kille i värmen.

Cina sa...

Vilka fina bilder! Den första är min favorit!

lilalili sa...

åååhhh vilka härliga bilder! Den första är så otroligt vacker att den blir min favorit! Jag kan inte ens ana att stenarna ligger på havsbotten!
Ha en skön vecka! Kramis

Anonym sa...

Snyggt! Jag har också en bild från Ale stenar med i trissen, men din är finare! När jag var där var det fint väder, och alltså fullt med folk... Jag åker nog dit i dåligt väder nästa gång...

anemonen sa...

Ale stenar är så pampiga så det blir min favoritbild.

Mitt i Fågelsången sa...

Ale stenar har jag velat åka till länge - kul med bild därifrån!

Tack för titten hos mig.