lördag 28 februari 2009

MÅNADSBILDEN Februari 2009

Så var det dags för Månadsbilden igen, fotoprojekt hos Camilla.
Inte mycket som har ändrats sen förra månaden. Lite annat ljus i bilden, ändå är den tagen vid ungefär samma tid på dagen som i januari. Vi hade ju snö här, men den regnade bort nu i slutet på veckan, så det ser likadant ut som i januari. Förhoppningvis ser man lite mer skillnad nästa månadsskifte!

Lite längre uppströms satt fyra änder på rad på ett isflak i ån. De såg så roliga ut, jag ville ha dem på bild. Men ju närmre jag kom, desto oroligare blev de. De flög iväg när jag tyckte att jag kommit tillräckligt nära för att ta en bra bild med min kamera. Några bra bilder blev det ialla fall.

Hos Camilla finns fler som är med och visar Månadsbilder!

8 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Vilken fin månadsbild du har! Jag kan gissa hur vackert det blir när grönskan kommer!

Anonym sa...

Ser så harmoniskt ut med bron på din härliga bild. Mycket är sig likt sedan förra månaden.
Ha det gott

Anonym sa...

Jättefina bilder!
Man ser skillnaden på ljuset, tycker jag.
Ska bli kul att se i Mars.

Bron är SÅ vacker, (valvbro?)

Ha det gott // Nettan

Pumita sa...

Härliga bilder! Gillar speciellt den längst ner. :)

Ninni sa...

Inte så stor skillnad nej, men det är fortfarande ett otroligt fint motiv!
Må så gott!

Miss Marie sa...

oj, först trodde jag att ni hade blåsippor på bilden, men sen såg jag att jag hade sett fel! kanske önsketänkande från min sida...

fin bild! :)

Tuvstarr sa...

Kul idé det där med månadsbilderna. Ser fram emot marsbilden.

Rajson sa...

Kul detta med månadsbild, tyvärr missade jag från början.Man hinner inte med allt.
Kan tänka mig att det blir fint här när rhodedendron blommar i maj!
Oh vad fint porslinsblomman var här nedan!
Hoppas ni har sluppit snön!