måndag 2 februari 2009

Februari.
Det känns bra. Sista vintermånaden, dessutom en kort sådan.
Nästan månad heter mars, och det är en VÅRmånad! Och i mars väntar en resa för att möta våren i Toscana...det ser jag fram emot!
Annars känns det lite tungt just nu. Jag är trött, det är kallt och grått, det är sååå mycket på jobbet....
Jag tittar på vackra soliga bilder från Brasilien, och tänker att jag inte skulle ha något alls emot att bo i ett sådant klimat.
Och slippa den här mörka kalla årstiden.
Veckans tulpanbukett på mitt köksbord.

3 kommentarer:

Marie sa...

Skönt att ha något att se fram till, när livet känns lite småtungt. Och så är tulpaner också bra.

Helena sa...

Hej!
Fint att ha en resa att se fram i mot, Toscana låter inte helt fel.

Och jag har en utmaning till dig på min blogg, det är helt frivilligt att vara med.

Mvh
Helena

Ninni sa...

Toscana låter helt underbart! Visst behöver man något att se fram emot.
Visst är det skönt att slippa vintern, det tycker jag också. Jag skulle kunna nöja mig med en eller ett par veckors vinter. Det skulle räcka att åka hem till Sverige över jul. Men sen kan man sakna årstidsväxlingarna lite grann. Det är ju jättefint på våren och hösten, något sånt finns ju inte här.
Kram Ninni