måndag 5 januari 2009

Måndag som är som en fredag, eller fredag som egentligen är måndag...???
Jag har varit på jobbet idag. Och så är jag ju ledig imorgon igen. Skönt...men det känns som sagt lite knepigt.
En del säger "ska bli skönt att helgerna är över, komma in i det vanliga igen". Men det kan jag rakt inte förstå. Jag tycker det är alldeles underbart att det är helg på helg och man får vara ledig....
Jag har lust att städa bort julen nu. Men jag väntar nog till i slutet på veckan. Nu vill jag ha vårfärger, blått och grönt och så rosa tulpaner!

Igår såg jag på den mysiga filmen "Something's gotta Give" med Jack Nicholson och Diane Keaton. För tredje gången tror jag....En del filmer kan man se flera gånger! Och ååååå, vad jag önskar att jag hade ett sådant där hus som Diane Keaton bodde i i filmen! Ett stort, härligt hus vid havet....det drömmer jag om. Det där köket....tänk att ha ett sådant kök!
Eller den här mysiga läshörnan:
Ett hus vid havet. Det vill jag ha.

7 kommentarer:

Ninni sa...

Då kanske vi kan bli grannar då;) Precis sådär skulle jag mycket väl kunna tänka mig att bo...en riktig drömbostad.

Tuvstarr sa...

Åh, jag tänkte det var ditt hus innan jag läste :-)
Ja, det är verkligen en dröm.

Malin sa...

Den filmen har jag också sett flera gånger! Diane K och Jack N är ju superbra! Och huset är alldeles underbart....!

Mie sa...

Ohhhh ja, där kunde jag absolut bo:) Lycka till med vardagslunken nu!

hugan sa...

hmm det krånglar i blogger...provar igen då!

Jo jag sa just att jag tycker det är rätt härligt med alla helger hela tiden, mer sånna veckor ;)

Och den filmen är ju helt i min smak! Tyvärr fick jag inte se den, den här gången, minihugan hade en film på trean som abslout skulle ses... :(
Ha nu en fin vecka, snart helg igen!

Marie sa...

Vilket hus, och en alldeles egen läshörna med en härlig skön stol och massor massor av böcker. Och så kommer våren snart...hoppas jag.

Anonym sa...

Verkligen helt underbar östkuststil i den filmen. Här kommer en tips på en film med minst lika fint hus.

Amerikanska versionen på Norska filmen "Huvudet över vattnet" Head above water" med Harvey Keitel och Cameron Diaz. Den norska förlagan är bättre men den amerikanska har ett otroligt vackert hus.

Huset syns lite i trailern :

http://www.movie-list.com/h/head-above-water.html