onsdag 10 december 2008

Vi övar på julsånger med barnen på jobbet. "Hejsan, hoppsan fallerallera, när julen kommer ska varenda unge vara GLAD"!
....fast idag har varenda unge INTE varit glad. Snarare tvärtom. Hög ljudnivå, och mycket spring, släng o. däng i dag.
Det blev lugnare på eftermiddagen i alla fall, efter mat och vila. Tror nog att både barn och vuxna är i behov av julledigt nu. Tur att det bara är en vecka kvar, lite drygt.
Bäst idag var att jag hade massagetid på eftermiddagen. I ett lugnt, skönt varmt rum, med doftljus och vacker musik, ligger man och för massage i 30 min. Det är så skönt!
Jaa, vi har faktiskt förmånen att få massage på jobbet, av en jätteduktig massör (eller heter det massös när det är en tjej?). Det är slitsamt för axlar, nacke och rygg att jobba med barn. Efter alla mina år i barnomsorgen går jag med mer eller mindre värk i axlarna, så massagen är verkligen uppskattad!
Min vita amaryllis blommar nu, se så fin den är! Och måste också visa bilder på två av mina orkidéer som blommar så vacker nu.

2 kommentarer:

Ninni sa...

Visst är det gudomligt skönt med massage! Det behöver man ibland. Härliga bilder på dina vita blommor också. Vitt är min favoritfärg bland blommor!
Må så gott! Kram Ninni

Sanna sa...

Oh! Jag har också en vit orkidée med rosa i som blommar nu och en jättevacker röd Amarylis. Måste hem och fotografera tror jag bestämt!