söndag 28 december 2008

Julen har varit trevlig och mysig, med god mat, fina julklappar, och framförallt trevligt att vara tillsammans allihop, båda mina syskon med familjer, föräldrar, svärföräldrar, och sist -men inte minst- att ha alla tre barnen hemma på samma gång!
Igår körde vi yngste sonen till Helsingborg. Han ska vara där en vecka, hos sin tjej. (lite jobbigt att ha flickvän så långt bort...!) Vi passade på att hälsa på hennes föräldrar, och sen tog vi båten över till Helsingör. Gick där och strosade, det var så lugnt och mysigt. Tittade in i alla fina affärer där, Noa Noa, Freoli & Lysgaard, Stjernedrys....Så mycket fint!!! (Men jag köpte inget alls, bara tittade.) Liten tur på stan i Helsingborg blev det också, men där var alldeles för mycket folk, jag blev bara trött...Sen en god middag innan vi körde hemåt igen.

Idag har jag bakat kakor! Jag fick den här boken i julklapp; A Piece of Cake av Leila Lindholm. Så idag har jag bakat småkakor med apelsin och pinjenötter och en kardemummakaka. I eftermiddag blir det kaffe och hembakta kakor, mina föräldrar och svärföräldrar kommer hit och fikar.

7 kommentarer:

Rajson sa...

Oj så flitig du har varit!Blev säkert uppskattat.
Här har julen varit skön men tiden går SÅ fort.Det är så mkt jag vill göra men det viktigaste är ju att bara vara ledig.
Hoppas på vackra dagar fram över.Just nu är allting så otroligt frostigt o vackert men ljuset har inte riktigt räckt till för vettiga foton.
Ha en skön fortsättning på ledigheten!

Ida sa...

Mmmm...ser gott ut! Då kommer du säkert vara fast i Leila-träsket du med-den är underbar den boken! Och så mysigt det lät med Dragör-har inte varit där på måååånga år! Kram Ida

Ninni sa...

Vad gott det där lät! Jag blir verkligen sugen...Visst är det roligt med kokböcker!
Vi har skjutsat dottern hem till Linköping där hon bor men vi gav oss inte tid till någon shopping heller.
Ha en skön fortsättning på ledigheten! Kram Ninni

Poppins sa...

Helsingör är jättemysigt och lite roligare än Helsingborg. Fast granen på Stortorget är som en Disneygran, jättevacker.
Önskar ett gott nytt år!
kramar från Poppins

Semlan sa...

Oj vilken fin blogg du har!! Kommer snart på besök igen :)

Tuvstarr sa...

Verkligen fina dagar har du haft. Ha det fortsatt skön på ledigheten!
Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!

hugan sa...

Vad härligt att bara strosa omkring så..mysigt!

Leila har fångat många, så nu även dej! :)

Ha nu ett gott slut och ett gott nytt år!!