torsdag 18 december 2008

Imorgon är det fredag och jag jobbar sista dagen innan julledigheten. Det ska bli så skönt att vara ledig i två hela veckor!
Imorgon ska vi nog packa upp och pynta vår julgran. Jag tog fram lite julpynt redan förra fredagen. Jag har vissa favoriter som jag gillar mer än andra. Den här t.ex.

Är den inte fin?! Tillverkad av mellanbarnet, när han var fem år.

Och här en tomtefavorit, han heter Melker:
Brevid honom står en liten knodd, som jag inte riktigt minns vart jag fått ifrån...?
Han låg i lådan med julsaker i år...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättecharmiga pepparkakor! Jag har en rad m tomtar som min lillkille ha gjort. Barn kan verkligen få till charmfaktorn.
Nu blev jag påmind om att jag hade tänkt ta fram granen ikväll. Men gääsp det får bli en annan dag.
Julkram!

Marie sa...

Mysigt att få plocka fram julpyntet. Xtra kul med allt barnen gjort genom åren. Min mamma envisas fortfarande att ta fram lite pynt jag gjorde som liten, med måttlig förtjusning från mig då ;-) som är 40+, ha, ha.
Må gott.

Mie sa...

Man har sina favoriter. Själv måste jag ha Sture Starlight o hans två små barn (tomtar från Cult design) i matsalsfönstret. Funderar på att köpa Mary Christmas till honom oxå så han slipper vara ensamstående pappa;)

hugan sa...

Så är det, vissa favoriter som följer en genom åren! hoppas pyntadet går finemnang!