söndag 7 december 2008

Helgen har gått jättefort, som vanligt. Jag och mannen var på julmarknad igår med många olika marknadsstånd från olika länder i Europa. Många spännande smaker och dofter! Pannkakor från Holland, korvar från Tyskland, paella från Spanien, oliver och ostar från Frankrike m.m. Träffade vänner och bekanta, trevligt o mysigt!Vi har börjat handla lite julklappar också. Det är ju inte långt kvar till jul nu.
Solen har visat sig lite idag. Härligt!
Jag gjorde en god sallad idag som vi hade som tillbehör till dagens kycklingrätt. Smakade jättegott till valnötsbrödet jag köpte på marknaden igår. Receptet finns på Ninnis Goda!

2 kommentarer:

Rajson sa...

Trevligt med liknande mässor med mycket gott!
Betydligt roligare än massa tomtar som jag ändå inte köper.Har tillräckligt många oh de flesta får ligga kvar i lådan!
Är sugen på en Göteborgs-tripp mitt i veckan.Orkat inte ens tänka på att åka ner på helgen.
Snygg dörr nedan.Österlensdörrarna är verkligen jätte vackra!
Ha det gott!

hugan sa...

Roligt med lite annorlunda julmarknad! Blev det några klappar handlade?
Nåt som ska göras här i slutet av veckan...hur ska det gå??