tisdag 23 september 2008

Tisdagstema

Barnslig är dagens Tisdagstema.
Tre bilder visar jag idag. Först kommer något som väl är barnsligt; pappersdockor! Jag samlar på sådana. När jag var liten var det bästa jag visste pappersdockor. Både att leka med dem, och rita och klippa ut egna kläder till dem. Jag hade massvis! Tyvärr finns de inte kvar idag, men jag har lyckats köpa en del gamla rariteter från min barndom på Tradera bl.a. Visst är de fina?!

Jag kom också att tänka på dessa statyer, som ju ger ett ganska barnsligt intryck. Pinocchio är väl en saga för barn, och kaninen ser också ut som en sagofigur. Statyerna står i Borås, och bilderna är tagna under en skulpturvandring i staden i maj i år.


8 kommentarer:

Jenny sa...

Inne på ett besök... hittade oxå din goda matblogg. Jag återkommer för det var mycket smaskigt där...
Jaghar oxå en del recept på min hemsida Välkommen in på en titt!

Anonym sa...

Åh... klippdockor ja.... jag ÄLSKADE klippdockor när jag var liten! Jag tror nog att jag fortfarande gör det... Vad kul!!!

Ninni sa...

Klippdockor ja, jag tror att jag har mina kvar i en kartong på vinden hemma i Sverige. Vad roligt det var...man ritade egna dockor och kläder till dem. Sen blev det Barbie ocd då fick man lov att sy istället.
Leker barn med klippdockor nuförtiden?
Rolig tolkning, du ser vad som dyker upp ur minnet!

Unknown sa...

Oj vilen nostalgi pappersdockorna väcker, den där kaninen kan man bara inte motstå. Fina bilder.

Photos by Storm sa...

Åh, pappersdockor, vilka minnen det väcker. Vad jag lekte med såna. /Lis

Anonym sa...

Wow, vilken enorm Pinocio!

Anonym sa...

Visst minns man de där pappersdockorna.. jag hade massor, men tyvärr är man så barnslig att man gör av med det käraste man hade som barn. Att handla det sedan är ju inte riktigt samma sak ... men nästan;-)

Rajson sa...

Även jag älskade klippdockor.
Minns inte i vilken tidning de finaste fanns,jag tror det var Året Runt.Massa kändissar.Tyckte också om och designa egna kläder.
Dom lär vara borta med vinden!