lördag 29 mars 2008

Lördag, 29 mars

Vilken vecka det här har varit! På mitt arbete på förskolan är vi tre anställda per avdelning. I tisdags när jag kommer till jobbet ringer först min ena kollega, och strax därefter min andra kollega och berättar att de är sjuka och inte kommer på hela veckan. Inga barn är däremot sjuka, alla är pigga och friska! Så jag har jobbat själv den här veckan, haft hjälp av en (outbildad) vikarie några timmar per dag, och därutöver har jag jobbat extra. Det har gått bra, med hjälp av förstående föräldrar som hämtat sina barn tidigare, och gulliga barn som gjort sitt bästa med att hjälpa mej och varandra! Men i går var jag ganska trött, och jag är glad att den här veckan är över.
Men nu är det lördag, vi har städat huset och nu ska jag åka iväg till Alingsås en stund.

Jag har blivit utmanad av Ninni på Fotografia att visa och berätta vad som är BÄST och PEST i mitt hem. Ska fundera lite, så återkommer jag ...

1 kommentar:

Malin sa...

Men gud va lustigt! Jag var i Alingsås idag också! Fast på förmiddagen! Tänk om vi hade träffats där igen som vi gjorde en sommar!