onsdag 16 januari 2008

En januaridag då himlen faktiskt har sett ut såhär:
Solen sken in genom fönstret mitt på dagen idag. Barnen på jobbet kommer springande och ropar och pekar "Titta Ninni, solen skiner!" Skrattar och hoppar runt! När små 3-4 åringar uppmärksammar mitt i leken att solen skiner in genom fönstret, då är det längesen sist..!

Sen blev det i vanlig ordning mulet igen, och nu ikväll höll jag på att blåsa bort när jag var ute på promenad, hjälp vad det blåser!

Jag har surfat runt lite på en massa inredningsbloggar, letar inspiration och ideér inför lite renovering här hemma. Minstebarnets rum behöver nya tapeter m.m., och så har jag lust att tapetsera om vårt sovrum...Inredningbloggar finns det gott om, men alla (ja, jag menar verkligen ALLA) är bara fyllda med vitt, vitt, vitt....Jättefint, verkligen, jag gillar den där gammaldags charmiga stilen. Men jag ville ha lite andra ideér med. Var hittar med dem?

6 kommentarer:

Cattis sa...

Är det bara vitt? mm. vet ju att det finns många med vitt. Det är iofs för sig snyggt men man kan ju ha lite färgklickar oxå *s
Hur vill du ha det?
Jag blandar och ger det som finns och det jag tycker om lite om vartannat.

Ha en skön kväll ~ önskar dig mer sol!

Anonym sa...

Jag gillar att ha ganska neutralt på väggarna för att kunna inreda m färger på annat, textiler osv, dock inte kritvitt. Tycker oxå att det är praktiskt med en fondvägg i ngn tapet som man inte behöver känna att man måste leva m i 15 år, de är enkelt att tapetsera om en fondvägg om de andra är rätt neutrala. Själv valde jag en turkos/guldfärgad tapet som fondvägg i sovrummet. Fast man kanske inte kan säga att det är stilen gammaldags charm, jag kallar det "glamour". Till stugan letar jag efter en tapet som passar till vit halvpanel i köket, den ska ha gammalsdagscharm.
Vi har en tapetaffär som gör jättefina visningsväggar, där hittar jag alltid ngt när jag är på g att tapetsera. Sen har ju tapetfirmorna sina tapetväljare på nätet.

Anonym sa...

Skönt att någon mer inte helt är uppslukad av det helvita...blir väl mycket av den varan i bloggarna just nu...Jag har vitt som grundton men blandar in färger med kuddar, mattor, möbler...saker..mm...är sen gammal svag för gröna färger. Är man sen en familj med olika smaker och tycken är det svårt för att inte säga omöjligt att hålla allt vitt...och dessutom tror jag att barn som vuxna behöver färgklicka...
Men tips på var du ska leta blir värre...Har samlat gamla inredningstidningar årsvis tillbaka...kolla bokhandeln...
Eller så plocka go´bitarna och samla ihop dessa för att se vad det blir...säkerligen en härlig mix...

Kram från Malin

Anonym sa...

Ja det behövs inte mycket sol för att man genast ska känna sig lite gladare och piggare.

hugan sa...

Va!? gillar du inte vita väggar, en vit soffa och ett vitt bord framför??

Nä jag håller absolut med dig, fräscht men fanatsilöst...

www.colorama.se
är en sida som visar fina väggar.


På tal om det så har
du har en utmärkelse att beskåda på min blogg. :)

Ninnie sa...

Tack för tips o ideér!