torsdag 13 december 2007

Hoppas ni haft en trevlig Lucia idag, med mycket lussebullar, pepparkakor, julsånger, glitter och tända ljus!


Jag har fått allt det där, under en låååång dag som började redan 6.15. Luciafirande på jobbet, med förväntansfulla barn och ännu mer förväntansfulla föräldrar, kl 07.00 i morse. Det var mysigt och trevligt och barnen var så duktiga och föräldrarna så nöjda, men åhh så skönt att komma hem efter en lång och intensiv dag! Det kan bli lite för mycket av firande för en del, det blir liksom kaos efter all spänning hos en del små telningar.


Hur firar ni Lucia? Jag har ju alltid en strålande, glittrande Lucia eftersom det ingår i mitt jobb, med små tärnor, Lucior, pepparkaksgubbar, tomtar, lussebullar och pepparkakor. En stor högtid på förskolan, med mycket förberedelser.







Här är en annan bild av Lucia:
Det var en av de många härliga bilder som dök upp när jag sökte efter bilder på "St Lucia". Det vore ju inte helt fel att fira Lucia på Lucia!
(En ö i Västindien, St Lucia)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi hi...vilken rolig bild på den skrikande lucian...:)

Cattis sa...

joo, känner igen det där med små förskolebarn som får överslag :-)

Mina minsta barn har varit hemma med förkylning och pencillin så något lussefirande blev det inte.

Vi firade med att baka som du ju sett. Och jooo pepparkakshuset är säkert godast bums. men det ska ju stå som en dekoration ju ;-)