måndag 3 december 2007

Det har varit en grå, grå, grå och regnig helg. Men upplyst av adventsljusstakar, adventsstjärnor, ljusslinga i enen framför ytterdörren, och diverse tända stearinljus! I lördags sprang vi runt på stan i ösregnet och handlade julklappar, mannen och jag. Så nu har vi nästan köpt klart till ETT av barnen iallafall...Nu återstår två barn, svärdotter och brorsdotter att handla till. Varje jul tänker jag att "nä, i år ska vi INTE köpa så mycket julklappar!" Men sen blir det iallafall både det ena och det andra.

Mina föräldrar, min syster, svärmor och svärfar var här i går, vi var på den årliga julmarknaden här "på byn" en stund, sen bjöd jag på adventsfika hos oss. Bland annat goda kaneldoftande kakor, och en ny sorts saffransbröd, väldigt gott, med mandelmassa i. Mums!
Nu ska jag se på Carola på tv4...Nä, INTE för att se på henne, utan för jag hoppas att få se bilder från Israel; Jerusalem och Betlehem. Jag var i Israel för mååånga år sen, 1979 tror jag det var. Och det var ett otroligt vacker land! Tänk om man kunde återvända dit...Jag och min reskompis reste runt i hela landet, från norr till söder, öster till väster. (Inte så svårt, för det är inget stort land!)

1 kommentar:

Cattis sa...

mm. var i Israel på en tvåveckors gudidad resa 1989. Underbart vacker och lockande land. Fast några i vårt sällskap råkade ut för tårgas i Jerusalem...Vill oxå återvända någon gång.