söndag 28 oktober 2007

Höst

Idag känner man verkligen att hösten är här. Det blåser, himlen är jämngrå, nästan alla löv har fallit av träden, det småregnar lite. En dag när man ska sitta inne och mysa... Fast jag tycker inte om hösten när den är så här grå, det känns inte alls mysigt. Jag börjar istället drömma om nästa års semester, planera för en resa någonstans där solen skiner och luften är varm. Men jag ska ju snart resa iväg till lite varmare breddgrader iallfall. På torsdag bär det av till Frankrike och Avignon, det ska bli roligt!!
Idag har jag planterat lite höstblommor utanför vårt köksfönster, det blev fint. Min gamla sommarplantering frös ju bort häromnatten.



Igår var mannen och jag och köpte dvd filmer, hela 8 stycken blev det! Och priset var överkomligt, 25 kr styck, dvs 200 kr totalt. Plus en låda popcorn för 50 kr, 70 påsar innehöll den. Så vi kan ha det mysigt i TVsoffan framöver!

En av filmerna såg vi igår, United 93, kanske inte den bästa filmen att se på när man som jag snart ska ut och flyga! Filmen var precis som man hade väntat sig; ganska bra, och spännande trots att man visste man hur den skulle sluta. Även om man sett de där bilderna på World Trade Center ett antal gånger, tycker jag det är lika osannolikt hemskt varje gång, man får ont i magen o vill inte tänka på alla de människor som fanns där inne och i planen som vart kapade.

Att vi gått över till vintertid märks, det är redan mörkt ute....

Inga kommentarer: