fredag 21 januari 2022

Årets första bok! 

Någon som du


av Marc Levy

Och det var en bok som jag verkligen gillade,
för den fyller en med både glädje och värme!
Perfekt om man behöver fly undan vardagen och istället bli förflyttad till vårsolen i New York.
En varm och underhållande kärlekshistoria, 
och en berättelse om något så ovanligt som en hisskötare
 och om invånarna det vackra gamla huset på Manhattan där han arbetar.

Boken innehåller också en del teckningar som illustrerar innehållet
 - huset på 5th Avenue bla. - och det gillade jag. 
Och huset finns på riktigt, jag var ju tvungen att kolla adressen på Google Maps!

En bok jag varmt rekommenderar!
Den fyller en som sagt med glädje, innehåller charmiga karaktärer, 
oväntade händelser och är inte så förutsägbar som man kunde tro.



Jag läste hela 25 böcker under 2021, och nästan alla var bra eller väldigt bra!

Några alldeles extra bra favoriter det här året var dessa:
Små glädjeämnen av Clare Chambers
Systrarna från Toscana av Lori Nelson Spielman
Bekännelsen av Jessie Burton
Den röda adressboken av Sofia Lundberg
Brevvännerna av Eli Åhman Owetz
Mellan himmel och Lou av Lorraine Fouchet

Och här kommer en lista på
  böckerna jag läste 2021:



Idag är det fredag, och solen skiner.


Mina tulpaner badar i solljus!
Och de har faktiskt slagit ut, och de är ju så fina!




Trevlig helg!

1 kommentar:

Channal sa...

Jag har helt tappat greppet att läsa just nu! Längtar efter en bra bok. Måste ta mig i kragen och läsa klart boken jag håller på med - De bortglömda namnens bok. 1000-Tack för boktips!

Fin lördagskväll till dig! KRAM Anna